• Landelijk werkzaam
  • Persoonlijk bezoek
  • Één vast aanspreekpunt
  • Gratis rechtshulp

Voedselvergiftiging en allergische reactie

Bent u langere tijd ziek door voedselvergiftiging? Of bent u in een ziekenhuis opgenomen door een ernstige vorm van voedselvergiftiging of complicaties daarbij? Ook dan kunt u in aanmerking komen voor schadevergoeding als de zaak waar u het voedsel kocht of at aansprakelijk is voor uw schade. Eet u voedsel waar u allergisch voor bent en wordt u daardoor ernstig ziek? Wie voedsel produceert of verkoopt, moet duidelijk vermelden of een product allergenen bevat. Als u door een voedselvergiftiging of allergische reactie letselschade heeft, kunt u vergoeding van uw letselschade claimen. Laat u zich bijstaan om uw letselschade vergoed te krijgen. Onze experts weten precies hoe de regels zijn op het gebied van schadevergoeding na voedselvergiftiging of allergische reactie. Bel direct met een van onze experts op 0113 – 405 062 of vul het contactformulier in.

Wie is aansprakelijk voor letselschade bij voedselvergiftiging?

Meld een geval van voedselvergiftiging bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Afhankelijk van de situatie doet de NVWA onderzoek. Als uit dat onderzoek komt dat een bedrijf of leverancier aansprakelijk is voor uw klachten, dan kunt u daar uw letselschade claimen. Hoe hoog uw schadevergoeding is, hangt af van de ernst van uw voedselvergiftiging en de gevolgen ervan.

Wie is aansprakelijk voor letselschade bij een allergische reactie?

Voedselproducenten en horecaondernemers moeten zich houden aan de Nederlandse allergenenwetgeving. Die bepaalt dat een consument geïnformeerd moet zijn over allergenen die zich in voedsel kunnen bevinden. Bijvoorbeeld ei, melk of noten. Krijgt u ondanks de waarschuwing op de verpakking of de menukaart toch een ernstige allergische reactie waardoor u letselschade oploopt? Dan is de producent of verkoper van het voedsel aansprakelijk voor uw schade.

Voedselvergiftiging of allergische reactie op voedsel in het buitenland

Boekt u via een Nederlandse reisorganisatie of touroperator uw vakantie en wordt u ziek van het eten in uw accommodatie? En hoort het eten bij het arrangement dat u boekte? Dan is de reisorganisatie aansprakelijk voor uw letselschade. Meld uw klachten wel binnen drie maanden na voedselvergiftiging of allergische reactie. Eet of drinkt u iets in het buitenland terwijl u vooraf gewaarschuwd bent over de samenstelling of mogelijk gevaar voor uw gezondheid? Dan bent u zelf aansprakelijk en kunt u geen schadevergoeding claimen.

Wilt u meer weten over het claimen van uw letselschade?

Neem dan contact met ons op; bel 0113 – 405062 of vul het contactformulier in.

    man grijpt naar pijnlijke buik met fastfoodverpakking in zijn hand
    (c) copyright Stipt letselschade | Klachtenregeling | Algemene Voorwaarden | Sitemap | Privacyverklaring